Sakit

Tahun baru..2018..
It's 7th day in new year..
Only Allah know bout my life..
Sakit aku hanya Allah yang tahu..hanya pada Allah aku boleh mengadu dan menangis..sebab DIA takkan marah bila aku menangis dan mengadu padaNya..

2017 meninggalkan 1001 kenangan..pahit manis kenangan menjadi memori yang akan aku ingat selagi hayat masih ada..
Ya Allah..terima kasih atas nikmat yang telah KAU kurniakan pada Ku..hanya ENGKAU yang maha mengetahui perjalanan suka duka hidup ini..tabah la wahai hati..ada hikmah disebalik setiap musibah..

Aku ini hanya wanita biasa..punya hati dan perasaan..bila gembira kita akan ketawa..bila sedih kita akan menangis..Susah hati, takut, gembira, marah..semua tu perasaan yang ada pada setiap insan..aku tak tau kenapa bila aku rasa sedih aku dipaksa untuk tidak menangis..kenapa?

Allah yang menguji hambaNya..terima la ujian yang DIA beri..kenapa nak salahkan orang lain..aku sendiri tak kuat untuk hadapi semua ini tapi aku tahu ini semua ujian dari Nya untuk menguji aku sebagai hamba..merungut, menyalahkan orang lain takkan menyelesaikan apa-apa masalah..Guna kan lah akal fikiran untuk selesaikan segala masalah..kalau guna emosi dan nafsu memang takkan selesai kan apa apa pun..

Manusia dikurniakan akal..gunakanlah akal sebaik baiknya..buat insan-insan yang suka menabur fitnah, berhutang dan memporak perandakan keluarga orang lain, ingatlah Allah maha melihat setiap perbuatan hamba hambaNya..




Comments

Popular posts from this blog

Nasi Goreng mamak style

Angel hair goreng tom yam

Laluan myBas Ipoh...

nasi lemak kukus D-jah viral

Sup ikan simple